Londons tunnelbane-skit-system

Idag klockan 10.30 skulle jag till doktorn. Hade bokat tid nu äntligen. Men just nu sitter jag på jobbet ändå - ca 2 timmar bort från sjukhuset...... Jag kunde ju inte ta ut en av mina värdefulla ledighetsdagar för att åka till sjukhuset heller! Så jag fick snällt säga att jag kommer nog en annan dag.

Och än en dag lämnades jag superbesviken av Tfl: tunnelbanan. 
Om du är svensk, och har varit i London, vad tyckte du då om tunnelbanesystemet?
-Var det bra?
-Lätt att använda?
-Värt pengarna?

Jag hör många turister säga just det, men jag har än så länge inte hört någon boende här som har hållt med. Inklusive mig. Vill ni veta hur mycket det kostar?! Mig kostar det £35 i veckan (lite under 500:-), för andra här på jobbet kostar det £45 i veckan för! Och då förväntar man sig ju en bra service i alla fall va? Men nej, det kan de inte lova. Imorse var hela min linje nerstängd!! Hur kan man stänga ner en hel jävla tåglinje?? Ni har haft 4 hela dagar att sitta och "laga" spåren, hur kan ni vara sena?!
Förbannade, lata, te-drickande idioter. Så det är er mina res-pengar går till...... Då fick jag helt plötsligt bättre samvete över att låta bli att betala ibland.


image14


Det här är min superfula station där jag jobbar. Där jag bor har vi ingen station.
(Tur för dem, annars skulle jag spotta där varje morgon.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0