Jag skäms; för min skull; för din skull

- När blev han en sån skitstövel?
- Sedan när blev han så svår att leva med?
Han har alltid varit "för-bra-för-att-vara-sann" och nu helt plötsligt stör jag mig på allt han gör. Varför kommer det sig att du går in med blöta skor, när jag för bara en timme sen bad dig att ta av dig dem först - jag dammsög ju precis.... Du sa ju förlåt, men du lyssnade inte, eller hur?
Eller är det jag? Är det jag som är på superdåligt humör, och vad du än gör, eller skulle göra, kommer jag att störa mig på?

Vill ni veta något annat som är väldigt lätt att bli asförbannad på här i England? Att det konstant är så jävla blött inomhus! Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin sett det i Sverige, men här är våra fönster så blöta att de droppar vatten även på mornarna! (Hela dagen faktiskt.) Och det är innan vi har duschat eller lagat mat vid spisen.
Kanske var alla hus byggda av arbetare från varma länder. De är defenitivt inte byggda av Engelsmän som är medvetna om att det regnar varannan dag på den här förbannade ön!

Och nu sitter han här jämte mig på golvet och läser högt ur en bok med en amerikansk dialekt och jag kan inte längre vara sur på honom.... Fan, vad weak jag är.


image12

VARNING!!
Köp inte diamanter!
Se filmen "Blood Diamond", läs på, och förstå att även om en diamant har en "not-a-blood-diamond"-stämpel så är det ändå inte helt säkert en "godkänd diamant"! Vi måste sluta bete oss som de naiva, blåögda "westerners" vi är, och börja handla som medmänniskor!
Att ha en diamant på fingret är inte värt historien som medföljer....

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Tack! Äntligen en vettig människa! :)

2008-03-25 @ 12:07:18
URL: http://holdens.webblogg.se
Postat av: Anonym

jag tror att man blir sur på sin resp. på småsaker hela tiden när man blivit för bekväm och är blind. eller så är man fel person att ha ett förhållande om man blir skitsur för att man nyss dammsugit och den går in med skor, live a little, lev lite i skiten haha. se en meter framför dig och inte 1 år

2008-05-17 @ 14:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0