Tuggummi-mannen

När jag kom hem från jobbet drog jag ut D till The Village. Vi hade en öl på uteserveringen. Men det såg varmare ut när jag körde förbi med bussen...

På hemvägen kom jag på att fota de målade tuggummi-resterna på gatan som våran lokala konstnär målar! Ibland kommer han fram, farbrorn, sätter sig ner på gatan och målar på utkletade gammla tuggummin. Om det regnar ligger han med ett paraply över sig. Jag tror att man kan få gå fram och be honom måla något till en själv, eller till ens käresta! Om man ger honom en femma blir det nog fint!

image67
Här har han suttit ett tag! Annars ligger de lite utspridda.

image68


Egentligen får han nog inte vara där - "gatupolisen" kommer ibland fram och shasar bort honom. Men jag tycker det ser roligare ut med färggranna tuggummin, än gråa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0