Stålmannen i Camden

Så jag drog mig ur soffan som jag hade gjort mysig med täcke och kudde, för att åka in till stan och köpa ny digital kamera. Vi vill ju helst köpa en innan NY så det känns lite stressigt...
Jag åkte in till Tottenham Court Road (ett elektronikmekka) och kollade igenom några affärer. Men nu är det så här att jag får aldrig någon hjälp i elektronikaffärer! Jag har ingen aning om varför. Och när nån kille så småningom kommer fram och erbjuder hjälp, så läser han bara rakt av från skyltarna! Hallå, det kan jag väl göra själv tack.
Så jag hittade ett par stycken jag tyckte om, alla mellan £60-75, inte så farligt. Men sen säger grabben att "nej men du måste du ju ha ett memory card också, annars sparas ju inte bilderna". VA!? Det får man inte med kamerajäveln?? Hur kan någonting så viktigt inte vara inräknat i priset? Och det kostade ju en ytterligare £30 då.
Okey, fair enough.....
Så nästa fråga. "Om jag inte är nöjd med kameran, om jag inte tycker om den, kan jag byta eller få pengarna tillbaka?" - "Nej." NEJ?! Nej? Va fan. Då gick jag.
Så ingen kamera idag.

När jag tog bussen hem igen åkte vi genom Camden och Kentish Town. Roliga områden. Och perfect timing!! Precis efter 4 vilket betyder - alla kommer ut från The Church! haha, KUL! The Church är en gammal kyrka som de har gjort om till en bar. Den är bara öppen på Söndagar mellan 12 och 16 och man kan bara köpa 4 öl åt gången som man får i en plastkasse och alla klär ut sig och strippar på scenen!
Så när jag sitter där uppe på övervåningen på bussen ser jag Stålmannen gå omkring och käka McDonalds och springa mellan bilarna, folk i flipflops och shorts, djävular, och två killar utklädda till en Svensk och en Australienare komma bärandes på en kille som tydligen druckit lite för mycket. Mycket skoj.

image53
One Church-goer, hihi..... most probably an aussie.....

När vi åkte igenom Camden såg jag så mycket fränt att jag började fundera över om jag istället kanske borde köpa en stor, riktigt bra kamera istället. En dyr. Och börja fota...? Jag ser bra foton överallt helt plötsligt och det känns inte så motiverande att fota med en kass kamera.
To be continued.....

Kommentarer
Postat av: Gina

tycker de e superkul att du hittade mig eftersom jag på så vis hittade dig,haha:) Kul iaf att kunna läsa en svensk tjejs blogg som befinner sig i London! Hur kommer det sig att du flyttade dit? Och vad gör du där? SKöt om dig!

2008-04-07 @ 10:08:09
URL: http://alskadeunderbara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0