London style

Okej, den senaste veckan har jag vart inne på en oändligt massa "mode-bloggar" för att kolla läget. Vad är snyggt i Sverige nu, hur klär sig folk? Och jag måste säga att, jo, visst, vissa tjejer har en jättefin stil, och de är snygga med fina, nya, dyra kläder. Men ändå tycker jag att de flesta ser likadana ut!

Så hur är läget här då - i London?

Innan jag flyttade hit trodde jag att ingen visste hur man klär sig - att ingen brydde sig. Men det var ju ganska fel förståss. Resten av UK kanske inte har så stenhård koll på hur man borde se ut, men London har definitivt det! Och det finns så många!
Enligt mig är stil något man skapar själv, ur eget huvud. Visst - hämta inspiration hos andra, men gör sedan om den till din egen! Det är just p.g.a detta som Kate Moss och Alexa Chung är enorma förebilder inom modet. De bryr sig inte om vad som "ska vara inne", utan tar lite av varje.

   

Själv letar jag fortfarande efter min stil. Jag ändrar ofta stil. Ibland tycker jag om stilrent och bekvämt, GAP typ, och ibland vill jag vara mer bohem och leta kläder på second-hand. Och det bästa med att bo i London är alla trendiga marknader där man kan köpa grejer som ingen annan har (och inte kommer ha)! Camden t.ex. där up-and-coming modeskapare säljer sina hemsydda kläder, skor, väskor och accessoarer. Där gillar jag att leta.

(1)   (2)   (3)   (4)  (5)  (6)

Så här är lite grejer jag hittade att inspirera er med! Londoninspiration.
Trilbiehatten är inne (1) och gu vad skönt att få bort håret! Och skor med hög plattform (2), visst gör det att man ser längre ut?! Det här är min vår/sommarjacka och favoritscarf (3), jag är jätteinne på khakigrönt och rosa. Gladiatorsandaler ska man visst också ha (4), de här med nitar tyckte jag var snyggast. Och färg! Mycket pastellfärg (5)! Och, som sagt, blanda och mixa och hitta grejer som ingen annan bär! Kolla hatten (6).....

Sen kanske det är någon som vill ha 20% rabatt på Asos.com? Det kan ni få här: 

http://www.getlippy.com/registration/

Och, sist, en ny produkt på marknaden som jag precis köpt - Nivea Visage Oxygen Power. En dagskräm med oxygen i! Borde ju behövas i en smutsig storstad..... Och jag ser redan resultat, efter bara en vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0