Jag ska säga upp mig

Så jag hör att Sverige har sommarväder? Nu blir jag avis. Vi har regn och bara runt 13 grader... Hela veckan ska tydligen se ut så. Tråkigt.
Fast inte för att jag skulle märka av det ändå, vi har ju inte lov att ha persiennerna öppna på kontoret!

Jag ska säga upp mig. Får nästan ångest när jag tänker på att jag måste jobba imorgon. Jag vet inte hur allt gick så fel...? Helt plötsligt hörde jag (ryktesväg) att jag inte skulle testa mer spel, att jag nu istället bara skulle fokusera på att läsa raporter och ladda upp nya spel. Det är väl helt ok arbetsuppgifter, men det håller en knappast upptagen en hel dag. Kanske ett par timmar. Högst.
Så jag reser för tillfället 4 timmar om dagen för att läsa dagstidningen på annan plats...

image74

Skulle ni kunna tänka er att sitta en hel dag, varje dag, på ett kontor och inte göra något? Låter tydligen skönt för vissa, men ärligt talat så är det för jävligt. Det stjäl all energi, all lust, all motivering och all inspiration. Dessutom har de ju blockat internet så det finns inget att underhålla sig med.

image75

Så nu ska jag sluta. Funderar bara på när jag ska säga upp mig.... Man måste nämligen vara kvar en hel månad efteråt. Uppsägelsetid kanske det heter?



Och min morgon började så hemskt imorse.... Tunnelbanan var sen som vanligt så jag fick stressa och springa! Och sen öppnar man tidningen och läser om den hemska pedofilen som låste in barnen i källaren, och om hur bensinpriserna har höjts samtidigt som oljebolagen nu tjänar £3 miljoner i timmen, och om hur priset på ris har höjts 100% och de svältande barnen får lida för att vi väljer bioolja!

Tillräckligt för vem som helst att bli skitdeppig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0