Jag ska bli modell

mmmmm
.....helg.

Jag vaknade på nya, vita lakan vid 10 (sovmorgon, yey!), fick reda på via sms att en stor spindel vandrar omkring i lägenheten någonstans (D ville inte väcka mig genom att döda den jäveln! ööö, shysst?), har haft mitt morgonkaffe vilket gör mig glad, och nu sitter jag här och funderar över vad jag ska hitta på idag medans jag kollar på en Robyn-intervju på T4 (programmet Alexa Chung presenterar). Fy vad populär hon är här! Alla älskar Robyn.

                                             image45

Och nu äntligen fick jag till det! - Mitt April-skämt! Bättre sent än aldrig.
Jag ringde D och sa att vi precis fick ett brev från husägaren där det stod att vi måste flytta ut innan Augusti för de ska göra om huset. Han gick på det!! hihi...
Det stod egentligen att vi ska from-now-on betala hyran till ett annat konto. Men här i England måste man vara försiktig med sånt för det kan vara påhitt från någon som vill stjäla pengar. Så jag ska strax ringa dem och se om det verkligen stämmer. 


Jag har gått och funderat över en sak.... Länge har folk sagt till mig att jag borde gå och bli modell. Jag har även blivit stoppad 2 gånger av två olika modellagenturer, men inte följt upp det. Men jag sitter här i min situation och klagar över mitt jobb och drömmer om hur härligt det vore med lite mera pengar och lite mera fritid, då kunde ju ett modelljobb lösa allt!
Min sambo, som är skådespelare, har varit på ett modelljobb för ett Ryskt mobilföretag och fick £900 för det. 1,200 spänn för EN dags jobb! Härligt. Han blev även erbjuden ett jobb för CocaCola som skulle betala £20,000(!) för ett jobb, men eftersom han inte hade ett USA-visum då så kunde han inte göra det...... Det var en jobbig dag.

                                 image46

Så när vi kommer tillbaka från New York ska jag bege mig till D´s agentur och fråga om de har jobb åt mig. Reklam-jobb eller modell-jobb, båda betalar bra. Och tänk om man fick ett jobb som betalade uppåt £10,000 - då kunde man ju slippa jobba på minst ett halvår! Gu vad skönt.....

Kommentarer
Postat av: jennie

vilket agentur ligger han på :)?

2008-04-05 @ 20:00:36
Postat av: Shelly

Castingsuite heter dem.

2008-04-06 @ 11:33:55
URL: http://shellys.webblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0