Hemma igen - med jetlag och nya kläder

Okej... nu är vi hemma igen då. Från världens bästa stad. New York. Och världens bästa bröllop med för den delen!
Känns lite sorgligt. Men kanske beror det på att jag är jetlagad, har inte sovit på hela semestern. Fest varje natt, och så upp tidigt på morgonen för att gå och hinna med så mycket shopping som möjligt innan nästa fest börjar! Dessutom var flyget försenat 4 timmar.

***
Vi tog en taxi från JFK ner till hotellet som låg på en gata precis bakom Times Square, lämnade väskorna och tog sedan tunnelbanan till Empire State Building där vi åkte upp och mötte upp alla våra vänner som hade flugit in från Las Vegas.

image57

Vi hade jättekul. Alltihop var så jävla kul. Utan tvekan den bästa resan på väldigt, väldigt länge. D sa att det var länge sen han såg mig så glad...
Lustigt, att jag är så trött på London och alla människor man tvingas trängas med här, och så vill jag till ett ställe med ännu fler människor! Men det är helt fantastiskt.
Kanske berodde det också på att vi innan vi åkte så sa att vi inte skulle oroa oss över pengar under resan. Så vi spenderade pengar som bara den! Nu har jag en massa nya, roliga grejer (Amerikansk shopping är ju så kul!), hundratals härliga foton, och massa minnen!



Och bröllopet! Var ska jag börja? Judar båda två, hon med rika föräldrar, så det var väldigt storslaget. Alla sa att det var det bästa bröllopet de varit på. Mycket sång och dans, mycket gratis sprit och champagne, och mycket knasigheter! En jävla baksmälla...


Det enda tråkiga jag har att säga om USA, är det faktum att man måste ta taxi överallt (utanför Manhattan) - det är dyrt och man får vänta länge. En annan grej jag aldrig lyckats förstå mig på är varför deras toaletter ser ut som de gör med vatten ända upp till kanten!
Sen var det ju för oss, som kom med brittiska pund, väldigt billigt alltihop, men jag kan tänka mig att det är en väldigt dyr stad annars.


NU: sitter jag och käkar Oreo´s! yumyum
 Skulle ladda upp bilder, men den nya kameran vi köpte har tagit så stora bilder att min lilla långsamma laptop inte riktigt vill lägga upp dem..... Fan, bloggen är ju ändå den snabbaste sidan att lägga upp bilder på! Vad ska jag göra nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0