Nyheter som ryker

Varje morgon måste jag resa 1h40min till jobbet, varav ett tåg tar hela 50 minuter. Som tur är får vi en gratis nyhetstidning här i storstan, Metro. Så den läser jag på det tåget, och lyssnar på iPoden (Placebo eller Kent, och kanske lite OneRepublic nu när de fortfarande är nya). Det blir ganska skönt då, inte mycket folk på tåget så tidigt på morgonen så man slipper alla stökiga skolbarn.
Men ibland funderar jag över att kanske sluta läsa nyheterna, man blir ju så jävla deppig!

Kriget i Irak - världen borde slå sig samman och ta itu med fanskapet Bush. Hur kan vi bara låtsas som att allt blir bra och bara se åt andra hållet?!
Heather Mills får £24 mille- kanske, men kanske inte, är hon så dum som tidningarna får henne att se ut. Varenda Britt skulle ju alltid ta McCartney´s sida.
Munkarna som mördas av Kina i Tibet - husräntorna får mera bevakning! (Jag säger bara: "Bojkotta OS!" )
Amy Winehouse "ser nykter ut men har lite skärsår på armarna" - please, hon är hög som ett hus varenda minut på dagen! (Precis som Kate Moss och varenda annan kändis som du inte trodde gick på droger!)
Ministrarna som använder skattepengarna till fel saker - någon idé att ta upp det här ämnet? Politiker kommer alltid att använda våra stulna skattepengar till vad de vill, vare sig vi vet om det eller ej. £20,000 för en lunch, eller betala av barnens skolavgifter...... När politikerna mår bra, mår landet bra va? Låt oss hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0